Resevillkor

  • Bokade biljetter bör lösas ut senast 30 min före avgång. Biljettkiosken öppnas en timme före varje avgång.
  • Barnbiljett vid 7–16 år.
  • Grupprabatt vid min. 15 pers. -10%. Gäller endast reguljärtrafik.
  • Hund åker med utan kostnad.
  • Priserna inkl. moms 10 %
  • Vi förbehåller oss rätten till ändringar i tidtabeller och priser.
  • Transportvillkor fås på begäran.

 

Bokning och betalning

För att garantera en plats ombord på m/s J.L. Runeberg rekommenderar vi förhandsbokning. En bokning kan göras genom att kontakta rederiets kundservice per tfn. (019) 524 3331 eller via e-post runeberg(ät)msjlruneberg.fi. Kundservicen betjänar vardagar kl. 8.00- 16.00. Bokade biljetter skall lösas ut och betalas före avfärd i biljettkiosken som finns intill fartyget.

Biljetter kan också köpas vid hamnen från fartygets biljettförsäljning. Biljettförsäljningen öppnar en timme före avgång. Gruppledaren bör lösa ut biljetter senast 30 minuter före avgång. Förhandsbokade, outlösta biljetter säljs kl. 9.45.

 

Betalningsmedel 

Förutom kontanter och bankkort godkänns kreditkort (Visa, Visa Electron, Mastercard, Diners) som betalningsmedel ombord.

Vi förbehåller oss rätten till ändringar.

Fakturering som betalningsmetod godkännes endast om detta är på förhand överenskommet. Faktureringsadressen och info skall meddelas till rederiets kundservice senast två veckor före resan.

 

Avbokningsvillkor

Om kunden avbokar reguljärtrafik kryssningen:

  • 15 dagar före resan, debiterar vi 0 %.
  • 14–8 dagar före resan, debiterar vi 25 % av det totala kryssningspriset.
  • 7–3 dagar före resan, debiterar vi 50 % av det totala kryssningspriset.
  • 2–0 dagar före resan, debiterar vi 90 % av det totala kryssningspriset.
  • Vid avbokning av matservering 7 dagar eller senare före kryssningen debiterar vi 90 % för beställd servering.

Avbokning vid charterkryssningar:

  • 21 dagar före kryssningen debiterar vi 50 % av det totala kryssningspriset.
  • 2–0 dagar före kryssningen debiterar vi 90 % av det totala kryssningspriset.
  • Vid avbokning av matservering 7 dagar eller senare före kryssningen debiterar vi 90 % för beställd servering.

 

Reklamationer

Eventuella reklamationer skall alltid göras genast till personalen eller till en besättningsrepresentant. Om det inte är möjligt att göra reklamationen direkt eller om man inte är nöjd och kräver ersättning bör en skriftlig reklamation skickas till rederiet inom 1 vecka efter incidenten.

Rederi Ab J.L. Runeberg/kundreklamationer
Mästarvägen 5
06150 Borgå